huii..buntuti aq yer?

LELAKI ni pandang yang CANTIK je.. betul ke? dah tu PEREMPUAN ??

Assalamualaikum. Wahh, tajuk macam nak provok je,kan? Macam nak cari gaduh dgn kaum lagi satu je..?Apa cerr..? Okei, berbalik pada tajuk, korang setuju tak yang orang laki ni kalau nak cari GIRLFRIEND NAK YANG CANTIK JER..? ada sesetengah tu nak BERKAWAN DENGAN YANG CANTIK JER.. betul ke? ada yang panas hati ke? takut kena saman pulak nanti. haha. i mana lah ada duit nak bayar u~


biasalah, kalau nak diikutkan, lelaki mana yang tak suka ushar perempuan cantik,kan? begitu juga sebaliknya, perempuan mana yang tak suka pandang lelaki kacak,kann..? lelaki,perempuan fitrah nya sama je. suka pada sesuatu yang ada keindahan. okei, adil kan? kita bicara tentang kedua-dua jantina sekali. :) tak adil pulak nak cakap tentang orang lelaki je kalau perempuan pun begitu, rite?


dan aku juga tak terkecuali. bila nak pilih pasangan, aku lebih suka pada lelaki yang bila aku pandang, SEJUK JE HATI ni. berbeza okei. tak perlu yang kacak,tampan dan so onn.yang penting ada budi bahasanya, ada hormatnya, ada kasihnya, ada agamanya. :') kalau fizikalnya, biarlah yang kemudian. dalamannya yang perlu dilihat dulu. <----- *promote ciri lelaki idaman nampak? haha..


TAK PERLU NAK MELETAKKAN CANTIK,BERGAYA,COMEL,LAWA,HENSEM,KACAK, JAMBU,TAMPAN,HOT,KIUT,MIUT, dan sebagainya sebagai KRITERIA UTAMA korang dalam memilih pasangan. ehh kemonn lah, HATI,BUDI BAHASA come first, okeii :) apa yang dicari dengan kecantikan luaran semata jika dalamannya tidak secantik yang diimpikan? *thinking thinking.


Alkesahnya. aku nak sharekan situasi yang berlaku pada aku,satu ketika dulu. takdelah lama sangat, dalam tahun ni jugak. aku tak letak gambar profile picture aku yang sebenar dekat fesbuk. Aku letak gambar doraemon lah, popeye lah, kucing lahh. gamba-gambar aku telah di hide kan. aku ada berkawan secara maya dengan beberapa orang lelaki nih. just kawan okei. just dorang share kan citer dorang, problem dorang, gf dorang, dan anything lahh. diorang tak pernah pun tanya pasal aku. lebih kepada perkongsian cerita tentang diorang je, bukan tentang aku.


dan satu hari tu, aku tukar lah gambar aku kepada yang asal, yang real. suddenly, lelaki lelaki nih, mereka mereka nih, muncul dan chatt dengan aku. like.. "eh awak ni cantik lah, kenapa awak tak letak gambar awak yang sebenar before this? awak ni lawalah, awak jadi gf saya lahh, awak couple dengan saya nak..? " n more.. dan disitu aku rasa sangat annoyying, okei ! dari situ aku dah boleh nilaikan kejujuran diorang.


same as girl.. ada sebahagian girl tu ramai terlalu mementingkan paras lelaki. ihhhhh.. kemonn lah. yang luaran tu cuma sementara je.. trust me, bebeh~ kalau aku baca blog sebahagian remaja perempuan nih, ada yang stori like  " i tak suka bila laki tuh duk tegur i kat chatt. i tengok dia tu biasa je. TAKDE KELASS~ then one day bile we meet, ouh myy.. he's very hndsome!"  tup tup tang tu jugak sudi jadi gf. =.=!


satu yang aku pelik, korang yang diterima, yang diingini oleh pasangan korang sebab korang cantik,hensem, tak rasa semacam ke? tak sedih? ke bangga? lets imagine if one day kecantikan@ketampanan korang hilang, what will happend? *thinking :)


Aku bukanlah bermaksud Heiiiii, JANGAN BERCINTA DENGAN ORANG YANG KACAK DAN CANTIK ni. diorang ni ba wau alif ya alif  (buaya) jerr.. bukan sampai macam tu sekali. nanti susahla stok stok kacak dan cantik tak laku laku lahh pulak,kan? haha. kacak dan cantik itu perlu, tapi biarlah ianya sejajar dengan budi pekerti yang tinggi nilainya. :) kan?


okeilah. sampai sini dulu. nanti saya updates entri baru lagi, okei. :)
btw, sedap tak lagu blog ni? mulanya bukan lagu pilihan, tapi sekali dengar hati berkenan.


#kurangcantiktapiadabudinyaadaakhlak,tautanhatiakanmenjadilebihindah#




thans sayang sebab sudi singgah.
sayang awak semua. <3
Assalamualaikum. :)

4 comments:

  1. emmm.. sedap lagu.. nant bluetooth eh.. hehe.. abg stuju la ngan izzah pnya thinking ni.. nant wt cter len lak eh.. mest abg like punya.. adios.. keep it up..

    ReplyDelete
  2. wahh.. terharu ni orang dewasa pun komenn. terharu, terharu.. nti boleh mintak sainnn izzah yer.. hehe.. :)

    ReplyDelete
  3. yang penting hti budi kn..heee
    klu cantik,hamsempun perangai kurangkn terjejaskn..=)

    ReplyDelete